نه به عمو نوروز دل ميبندم و نه ننه سرما را باور دارم . بهار وقتي ميرسد که جوانه ها سبز شوند.

توسط sight

چند روز پيش توپي در شد و گفتند عيد آمده . بعد از آن هر کس رسيد گفت عيدت مبارک .بالاي  تقويم ديواري اتاقم هم به خط درشت نوشته بهار و امروز نيمي از ماه اولش هم گذشته گويا .

اما پرستوها در بندند . شنيدي صدايشان را که از پشت ديوارهاي سنگين اوين ميگفتند ما گمنام مانده ايم ؟

بنفشه ها از دل برف چشمک نزدند امسال . برفي نبود اصلا . ننه سرماي پير و دگوري ، لحافي نتکانده بود امسال . عجب ناخن خشکي است اين عجوزه هزار داماد . از ترس رويش ناگزير جوانه ها ، برف را هم دريغ کرد از بام خانه هايمان .

بهار را پس چگونه باور کنم ؟ عمو نوروز ميگفت بهار خواهد آمد . اما ميترسم تا آمدنش اين بزک ما نماند به انتظار کمبزه و خيار و طفلک جان بدهد از قحطي .

بهار را چگونه باور کنم ؟ آيا تقويم روي ديوار دروغ نميگويد ؟ ننه سرما که هيچ ، باورش ندارم اصولا . عمو نوروز هم که شايد خواسته به بزي ما دلگرمي دهد .

آري بهار را باور ندارم مگر آنکه اين درخت وسط حياط ، جوانه دهد . جوانه سبزي بدهد که اميد رويش را در دلم زنده کند . رويش ناگزيري دارد جوانه اگر رخ بنمايد . در انتظار آن ميمانم . صبر ميکنم بر نجواي پاي گوشش و دعوت ميکنم از ريشه هاي عميقش که استقامت کنند و سبزي را به خانه مان بياورند . آنزمان که درخت حياطمان جوانه زد ، آنروز آغاز بهار را جشن خواهم گرفت . بهار ميايد . ميدانم .

2 دیدگاه to “نه به عمو نوروز دل ميبندم و نه ننه سرما را باور دارم . بهار وقتي ميرسد که جوانه ها سبز شوند.”

  1. بوی نا‌ امیدی میده این بلاگ شما، کمی‌ امید وار باشید. هنوز به نیمه دوم بازی هم نرسیده اید.

  2. گر تو سبزي سبزم گر تو شادي شادم من ز شيريني تو فرهادم وطنم ايرانم عيد آن روز مبارك بادم كه تو آبادي و من آزادم

پاسخی بگذارید

