منفي هاي زيادي که به من داده شد ، جاي پوزش و تفکر دارد

توسط sight

مطلب کوتاهي نوشتم در مورد آقاي سيد محمد خاتمي و در بالاترين منعکس شد . بيش از 30 منفي را در مقابل تعدادي مثبت دشت کرد و اين دومين بار بود در کارنامه که تا اين حد مخالفت ديدم با نگاهم در آن سايت .

ديروز ، جمعه 20 فروردين ، همزمان دو خبر بيرون آمد يکي از اعتصاب غذاي بهروز جاويد تهراني که از وقايع 18 تير 78 تا کنون در بند است و ديگري از سخنراني آقاي خاتمي در جمع دانشجويان و اصرار بر حفظ نظام .

دو خبر تکان دهنده که در عصر غمناک جمعه به مغزي کوچک هجوم آورد و قلمي لرزان ، دولينک زد در هر دو مورد . لينک بهروز را با گريه نوشتم و لينک آقاي خاتمي را با خشم .

امروز که مروري کردم بر پانوشتهاي دوستان و امتياز ها ، دانستم که در مورد آقاي خاتمي جفا شده است . دوستان به درستي به من آموخته اند که نبايد همه مشکلات را به گردن يک فرد انداخت و همانگونه که در پيروزي نبايد قايم به فرد بود ، در شکست هم نبايد .

آموختم که بيشتر بيانديشم و احساس را بر تعقل برتري ندهم .

آري ، آنزمان که آقاي خاتمي در مواردي سکوت کرد و يا خلاف انتظار سخني راند ، مسئوليت من و تو هم کم نبوده است . شايد بيش از او بوده است . اگر بياموزيم که وقتي به کسي راي ميدهيم ، او را همراهي کنيم، او را به وقتش بازخواست کنيم ، او را نه بت کنيم و نه دشمن ، چنين مشکلاتي پيش نخواهد آمد . ملتي هستيم که رايي به صندوق انداختيم و بعد از آن رفتيم به خانه که اين سوپر هيرو ، همه مشکلات را حل خواهد کرد . به قول فروغ ، کسي ميايد .

اين بار اما ، شايد به لطف تقلب آشکار و فاحش تيم کودتا ، پيگير رايمان شده ا يم . به خود قول ميدهم که پس از آنکه رايمان را  باز پس گرفتيم  و به کرسي نشانديم دولتي به راي ملت را ، لحظه اي نه از حمايت آن دست بردارم و نه از نقدش .

در نهايت به خاطر قلم احساسي ديروز از آقاي سيد محمد خاتمي و علاقه مندان ايشان پوزش ميخواهم .

7 دیدگاه to “منفي هاي زيادي که به من داده شد ، جاي پوزش و تفکر دارد”

  1. از ماست که بر ماست
    متاسفم برای کسانی که هنوز فکر میکنن با امثاله خاتمی میشه ایرانمون رو نجات داد
    درود به شرافت شما به خاطره مطلبی که نوشتی

  2. سلام
    راستش من در جریان لینک دیروز شما نبودم اما می دونم که احتمالا چی گفتید.
    آقای خاتمی بهتر از همه ما این رهبر و سپاه قاتل رو می شناسه و می دونست که اگر در آن زمان حرفی بزند چه بلایی سر دانشجوهای بدبخت میارن و آخرش تو تلویزیون میگن یه مشت عامل اجنبی.تازه اون موقع مردم بیدار نبودن و فقط دانشجو ها در صحنه بودن و واقعیت این است که کار درست رو خاتمی کرد.
    اگر الان هم می گه نظام باید حفظ بشه باز هم حق با اونه.چون ما اگر بخوایم باز انقلاب بکنیم سالها طول می کشه تا امنیت الان رو داشته باشیم.دوباره خیلی ها مثل اول انقلاب بر سر قدرت می جنگن.و کشت وکشتار راه می افته.پس باید این نظام رو مجبور کنیم که برگرده به قانون

  3. تنها انسانهای بزرگ به کاستیهای خودشون اعتراف میکنن
    دوست بزرگوار از این رویکرد شما باید قدر دانی بشه
    و نه تنها به دید نقطه ضعف نباید نگریست که باید اون رو از ازاد منشی شما دید

  4. Green Wave Needs You… Dear Friend

  5. دوست من, همین که اینگونه نوشتی, نشان از شهامت بسیار و روحیهء والای تو دارد. من از آن مطلب که راجع به خاتمی نوشتی خشمگین شدم. فکر میکنم دنبال بهانه ای هم گشتم که منفی دهم, یادم نیست که منفی دادم یا نه! اما به هر حال اگر منفی دادم, از تو عذر میخواهم.
    تو انسان وارسته ای هستی.

  6. دوست گرامی متاسفم که برای حقیقتی که به قلم راندی و برایش استدلال کردی و بخاطر نظر دیگران مجبور به پوزش خواهی شدی . دوست دارم آن را به پای ادب و تعارف بگذارم اما نمی توانم .
    بعقیده من وقتی ما برای کار و یا نظرمان دلیل مبرهن داریم و کار رو مطابق استدلال عرفی مان درست می پنداریم مخالفت و موافقت دیگران , قضاوتشان نباید هیچ فرقی برای ما داشته باشد .
    بقول ظریفی من کار خوب و پسندیده خودم را انجام می دهم شما خوشتان آمد چه خوب اگر نه من همچنان کار خوب و پسندیده خودم را انجام می دهم .
    بسیار بسیار ناراحتم که می بینم شمایی که بدین گونه قبول زحمت کردید و بقول خود در حد بضاعتون و به نظر من حتی بیشتر از اون تلاش کردید با چند نظر و کامنت تصمیم به ننوشتن گرفتید .
    همگان می تونن در مورد ما نظر بدن حتی فحش و ناسزا بدن این حق اوناست اگر ما نمی توانیم این شرایط رو تحمل کنیم باید بیشتر روی روان خود کار کنیم و به اصطلاح پوست روانی خود رو ایجاد کنیم که با هر فوت مانند کسی که پوست ندارد آزرده نشیم .
    امیدوارم به این نتیجه برسی که به نوشتنت ادامه بدی و بعد از کمی استراحت دوباره به وبلاگستان و بالاترین برگردی و اینبار فارغ از هورا یا ناسزاها کار درست خودت رو انجام بدی .برقرار باشی دوست من

پاسخی بگذارید

