ديگر نخواهم نوشت .

توسط sight

تف به اين زندگي لعنتي . شبانه روزت را به عشق آزادي ايران بگذاري و بعد مزدور بخوانندت ؟ عامل و جيره خوار اين حراميان حکومت بدانند تورا ؟ زندگيم را تعطيل کرده ام . نه ماه است که کف خيابان در هر تجمعي شعار داده ام و کنک خورده ام . نه ماه است که شب و روزم شده است جنبش آزاديخواهي ايران . صبحم پاي اينترنت است و شبم خواب نوشته هاي فردا . هر کار که در بضاعت اندکم بوده دريغ نکرده ام . زير بمباران ايميل و کامنتهاي تهديد آميز سگان ولايت فقيهم و هر ثانيه سايه حيس و بند و اعدام را بالاي سر دارم و بعد به من بگويند مزدور و جيره خوار ؟

دل من گرفته زين جا . اما چه کنم که بسته پايم . اگر بتوانم ، اگر زورم برسد و اگر عرضه داشته باشم ، ميروم از اين  مهمان خانه مهمان کش روزش تاريک . در غربت مردن شرف دارد تا در خانه غريب باشي .

هميشه گفته بودم چون او که ما ميمانيم . ما به دعوت کسي نيامده ايم که به عتاب کسي برويم . هميشه همين را گفته بودم و مانده بودم . اما اخوان حرف دلم را ميزند که : دوستان و دشمنان را ميشناسم من . آه اما با که بايد گفت اين . من دوستي دارم که به دشمن خواهم از او التجا بردن .

ديگر نمينويسم . ميدانم که صبح آزادي ايران نزديک است . ميدانم که تا طلوع مردم سالاري به جاي اين دين سالاران مردم فريب ، راهي نمانده است . نه خسته ام و نه نا اميد . دلشکسته ام و همين براي خفه شدن بس است . خفه ميشوم .

38 دیدگاه to “ديگر نخواهم نوشت .”

  1. man sarzamini ra mishenasam k hezaran sal zire some asbane setamgaran leh shod ama khastegi ra hata dar lajanzarhaie khodash rah nadad,sarzamini ra mishenasam k khone mardano zanane salahshorash ra bar khakash did ama hargez omide didane mardano zanan salahshor ra faramosh nakrd.sarzamini ra mishenasam k hezaran sal be melatash ghazao ab dad ama hargez khaste nashod…hal nobate mano tost,agar nemikhahi benevisi nanevis ama faramosh nakon zamani k ma be sarzamineman niaz dashtim oo mara faramosh nakardo khaste nashod,inak nobate tost nobate man nobate mast…
    mano to baraie harfaie digaran(doost che doshman) kar nemikonim k hala ba goftan mozdor mozdoor shavimo ba goftan enghelabi enghelabi,mano to baraie vatan mijangim saraie korosho daryosh,saraie tamadon,sarzamine mardano zanane parsi,sarzamine pakio sedaghat.ghalam ra be dast begir va benevis,anghadr benevis k mozdooran enghelabi shavand va enghelabian eradashan ahanin tar az hamishe.
    DELSHEKASTE NABASH chon SAHAR NAZDIK AST.

  2. شگفت ، چه اهمیتی داره؟
    گر به شوق آزادی گام میزنی
    سر زنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
    ازین ها گذشته ، این شناسه ها همه مزدور اصلاح طلبان یا اصول گرا ها ، گروه فرا جناحی حفظ جمهوری اسلامی هستند، اینها مردم نیستند
    بر آیند مردم با یاوه های اینها زمین تا آسمون فرق داره
    اگه نمینویسی با احتیاط با مردم به آزادی کمک کن
    زنده باد آزادی، زنده باد ایران

  3. شگفت ،
    چه اهمیتی داره؟
    گر به شوق آزادی گام میزنی
    سر زنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور
    ازین ها گذشته ، این شناسه ها همه مزدور اصلاح طلبان یا اصول گرا ها ،یا گروه فرا جناحی حفظ جمهوری اسلامی هستند، اینها مردم نیستند
    بر آیند مردم با یاوه های اینها زمین تا آسمون فرق داره
    اگه نمینویسی با احتیاط با مردم به آزادی کمک کن
    زنده باد آزادی، زنده باد ایران، زنده باد آزادی خواهان

    • نیمای گرامی
      این ها دست بردار نیستن، امیدوارم با همین دید گاه های خودشون پی به خواست دژم اون ها برده باشی
      به راستی که ما آزادی خواهان باید کوشش فراوان کنیم ، نه صدا سیمایی ، نه رادیو، نه روزنامه
      همین اینترنت رو زمین نگذاریم، من خودم چند وقتی هست که نمینویسم، به همین خاطر و وقتم رو به کارهای دیگه سپردم، ولی با این دلخوشی که دوستان زیادند.
      ولی تو که این بخت رو داری دلسرد نباش .

  4. دوست عزیزم آقای نیما
    چرا اون همه مثبت رو ندیدی و نگفتی که به خاطر این همه مثبت که کاربر ها دادند من هم تلاشم رو دوچندان می کنم تا پاس بدارم رای های مثبت شما کاربران را ، مطلبی نوشتی یک تعداد هم منفی دادند که این هم حق طبیعیشون هست ، و سئوالی دارم از شما آیا این نظر شما هست یا خیر ؟ اگر هست ، که می دانم هست به نظر خودت و آرای ما احترام بگذار و بنویس ، sight به معنای دیدگاه است . دیدگاه خود را پیرامون مسائل پیرامون خود مینگارم بلکه نقدی شود و محکی بخورد . بالاترین را برترین رسانه فارسی زبان میدانم . از دل مردم میجوشد و در مسیری دموکراتیک ، دیدگاهها را به چالش میکشد منتظر نوشته بعدی شما هستیم

  5. سر زنش ها گر کند خار مغیلان غم مخور

  6. I have read all of your comments on balatarin since the start of uprising. Don’t give up. KESHVAR BE AMSALE TO EHTIYAJ DARAD.

  7. من گرچه عضو بالاترین نبودم و هیچ گاه فرصت ابراز عقیده در این سایت را نداشته ام اما همیشه کامنت ها و مباحث داغ شما را خوانده ام و من به عنوان یک آتیست، دانشجو و طرفدار حکومتی سکولار و دموکرات ک همواره مانند شما در خیابان ها بوده و از خوانندن نظرات و مباحث داغ شده توسط شما لذت می بردم. چیزی جز تاسف برای این دسته از افراد که به حق تنها در جستجوی نسخه ای قابل تحمل تر ا نظام ولایت فقیه هستند ندارم. آنان تنها به دسته بندی های خود و خط کشی هایی که انجام می دهند اعتقاد دارند و چیزی از مفهوم بشر پسند دموکراسی نمی دانند. وای بر آن ملتی که امثال شما را به حاشیه براند و قلم در دست شما بشکاند.

  8. salam age toam tahte feshare tahdidi behem email bezan kami baham ashna shim va man chizaii vasat begam dardnak

  9. اما سایت عزیر و بزرگوار که همیشه از وجودت بهره برده ام. همیشه از من می پرسن برای کیا می ری تظاهرات برای این مردم ناآگاه که در کوچه و خیابان پرسه زنان با بی اهمیتی از کنار مسائل عبور می کنند؟ من همیشه در جواب یک چیز می گویم: من برای زندگان نمی روم من برای مردگانی می روم که جان خود را فدای این کشور و من کردند. افرادی مانند ندا و سهراب. پس قلم بدست بگیر و بنویس به نام عاشقان

  10. باورم نمیشه!! واقعا شوکه شدم، تو هم دل ما را شکستی!! مثل همیشه به محض اینکه وارد سایت بالاترین شدم بدنبال نوشته های پر شور و زیبایت میگشتم که با این نوشته بینهایت عجیب و تاسف آور مواجه شدم. از تو خیلی بعید است! تو در واقع به خواست دشمن که برای رنجاندن و ناامید کردن کاربرهای سبز بوفور کامنتهای توهین آمیز برای آنها میگذارد تمکین کرده ای!!! اگر قرار باشد که همه ما به این راحتی میدان را خالی کنیم چطور انتظار داری و امیدوار هستی که جنبش سبز پیروز بشه و به آزادی و دموکراسی برسیم؟ تو اگر بنشینی، من اگر بنشینم چه کسی برخیزد؟!! ادامه بده دوست خوب من بنویس و جنبش را همچنان سبز و استوار یار و یاور باش!

  11. صبر و استقامت داشته باش نیما جان!

    بنده صمیمانه از طرف کسی که به شما اینطور اهانتی کرده عذر می خوام
    نیمای سبزاندیش، به قلم سبز تو نیاز داریم
    از این جسارت چشم پوشی کن و حرامیان را نا امید کن!

    مطمئنم ما رو از قلم شیوا و سلیس ی خودت محروم نخواهی کرد.

  12. benevis ke be negareshe chon to mohtajim….
    taraavoshaate andisheye aasheghaan,
    … raah balade joonandegaane aaazadist

  13. دشت سرشار ز سرسبزی رویاهایت را خواهانم .
    کسی از صبر کردن ضرر ندیده.
    ما همه منطزریم که روز موعود برسد و ایمان داریم که ظلم پا بر جا نیست.ای دل غم دیده حالت به شود دل بد مکن ….. هست پشت پرده بازی های پنهان غم مخور . صبور باش و آماده نبرد با خصم . زنده باد آزادی . زنده باد ایران .

  14. Dooste aziz bad az we sal karkardan dar noghate dooroftadeye iran be eshghe aandeye bachehasye sarzamini
    Ke asheghane dosteshan daram va tahamole hameye anchizi ke bar hameye ma dar 30 sale gozashte raft ke to midoniyo ma
    Mani ke dar on keshvar ba hameye badbakhtihashzendegi kardim az keshvar kharej shodam be havaye in ke zabane mardome keshvaram dar
    Jahane azad basham ama ta harf zadam bE man goftand jasos bad hamnakhastand beshnavand ta dar tavahome kinejoyee salhaye morde bemanand
    Hamvatanam rafigham man nemikham to koshte shi man ba to zendegi kardam ma ba ham dar iran nafas keshidim vali inja agar begam ke man nemikham
    Baradaram sohrab va khaharam neda be khatere eteghame baradaran va khaharanam ke dar daheye 60 kosht shodand koshte beshand az nazare inha khayenam jasosam
    Hamvatan faramosh kon inhaee ro ke be to jasos migan inha dar hamon fazaye sale 57 zendgilardand va roshd kardand sadeloohane hast agar fekr konim
    Fazaye fekrishon ba akhondhaye on salha frgh dare inha ham az hamon abzare jomhoriye eslami ke ang zadan va teror shakhsiyat kardan hast hamishe estefade kardand
    Va mikonand
    Doste man faramosh kon inharo ke dige faghat kinehaye moshtarakkeshn barashon hoviyate moshtarake hezbi va groohi ro dorost karde ke zamani dar iran bodand va be hamon
    Dalil khodeshon ro irani nidonand
    Baradare man aslan beheshon javab nade fekr ham nakon inha be hichkoja va makhdsosan be iran talogh nadarand

  15. من که دست قلم شما ها رو ندارم
    اما خداییش بد جور با نوشته هات حال میکردم
    واقعا حیف هست
    امیدوارم تصمیم خودتو عوض کنی و من و امثال من رو بازم با نوشته هات به شور بیاری
    در پایان

    دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت
    دائما یکسان نباشد دور گردون غم مخور

  16. to ghalat mikoni nanevisi 😉

  17. قرار نیست با یک غوره سردیت بکنه و با یک مویز گرمیت. کار خودت را بکن یعنی بمویس با دیگران هم که چه می گویند یا خواهند گفت کاری نداشته باش و خودت باش.

  18. این خواست نظام ولایت است دلسرد شدن و خموش شدن، البته همه ما در زمانهایی دلشکسته می شویم اما از پای نمی نشینیم.

  19. آه که گر تو نباشی ما چگونه سره را از ناسره تمیز دهیم. آه
    پسرجان
    تو بیشترین ضربه رو زدی به جای بیشترین کمک
    بالاترین رو کردی خواستگاه لینکهای احساسی و هیجانی و باعث طرد نخبگانی شدی که تو حتی در کامنت دانی لینکهایشان جایی هم نداشتی چه برسد به قرق لینکهای داغ
    کیفیت بالاترین به سدت تنزل پیدا کرد و بدون شک یکی از مسببانش شخص شما بودی
    البته قصدخیر داشتی و بالاترین هم در فضای احساسی که بووجود اومده بود مستعد شده بود اما لحضه ای پیش خود فکر نکردی که واقعن من کیستم که باید این همه لینک بدهم؟ واقعن این حس احمقانه ای نیست که فکر میکنم این چیزی که به ذهنم رسیده کسی نمیدونه. پیش خودت فکر نکردی که چنین چیزهای ساده ای میتونه سطح فکری بازدیدکنندگان رو هم تقلیل بده و دیگه از مطالب پرمحتوا و غنی استقبالی نشه؟
    من ازت تشکر میکنم بخاطر نیت خوبی که داشتی و ازت خواهش میکنم که جدن مدتی ننویس تا این وسواس از وجودت بیرون بره تا هم خود در آرامشی قرار بگیری و هم شاید بالاترین بتونه به گذشته خود نزدیک بشه.

  20. سلام
    دوست عزیز ما هممون تو زندگی از این برچسب ها خواستند بزنند ولی نچسبیده.اینو یادت باشه مردم ما هنوز راه زیادی دارند که دموکراسی رو یاد بگیرند و با هر حرفی که باب دلشون نیست آدمو به هزار جور چیز متهم کنند.دوست من بنویس که نوشته هات ارزشمند است.کاری نکن که بعد پشیمان شوی.

  21. azize dele baradar , saakht nagir, nazaraat motefavet hast, zood az kure dar naroo, chan vaghte naa hamgoon mizani, yekam esterahaat kon, feshaar ziyad root bude, fekreto yekam azaad kon, hamechi tu interneto balatarin kholase nemishe, dirooz goftam iraan az khazar ta khalij fars, be omide roozhaye sabz,dabirestan ke boodam ye moalleme dinie jebhe rafte dashtim, az un mokhless haye enghelaab karde, migoft shomaha na bachehaye shoma enghelaaab mikonan,har chizi zamine mikhaad,ya ali

  22. من میدانم این دوستمان چه می کشد.من هم مدتی در بالاترین همین سرنوشت را داشتم و ساعت ها می گشتم تا مطلبی جالب را برای تنوع بگذارم ولی متاسفانه مدتهاست که بالاترین مکانی شده برای یک عده عقده ای که این فضای مجازی را به لجن کشیده اند که یعید نیست اینها بیشترشان از دستگاه اطلاعات باشند.منهم وقتی دیدم اینطور شده فعالیتم را کنار گذاشتم و فکر می کتم افراد زیادی این کار را کرده باشند و همین امر باعث افت این سایت شده است .دست اندرکاران بالاترین یا باید طبق قوانینی که خود وضع کرده اند عمل کنند و یا وضعیت بدتر از هم خواهد شد

  23. That’s a wise decision for you my friend ! The one who cannot accept criticism and ignore insults and who is unable to distinguish the difference between the two, had better not write.

  24. زندگی در صدف خویش گهر ساختن است
    در دل کوره فرو رفتن و نگداختن است
    مقصد زنده دلان خواب پریشانی نیست
    از این جهان، جهان دگری ساختن است

  25. دوست عزیز من؛ مقاله ای نوشته بودی که مورد پسند عده ای (از جمله خود من) واقع نشد و این عده نوشته ات را نقد کردند. حساب آنان که هر روز و هر ساعت از دموکراسی و آزادی بیان دم می زنند و در مقابل به هر کسی که مخالف عقیده ی آنان است «مردور و خائن» می گویند از این نقادین و دوستان حقیقی جداست. نویسنده ی بی نقاد کج خواهد رفت و این نقد است که به من و تو می فهماند که اشتباهمان کجا بوده.
    گمان نمی برم دست کشیدن از نوشتن و این گروکشی قدیمی (که من دیگر نیستم و نمی نویسم و …) دردی از ما مردم دوا کند و یا مرهمی باشد بر دل رنحور شما.
    فکر می کنم کسی که این چنین می نوشته و عده ای به نوشته هایش خو گرفته و او نیز به مخاطبینش خو گرفته، بزرگترین قربانی این دست از کار کشیدن ناگهانی باشد.
    امیدوارم در این تصمیم خود تجدید نظر کنی که قدرت ما در باهم بودن ماست؛ هرچند که صلاح مملکت خویش خسروان دانند.
    پیروز باشی

  26. sight جان، از لحن مطلب معلومه که خیلی احساساتی شدی. ازت خواهش می کنم برگرد به بالاترین و بنویس.مطمئن باش نوشتن تو در بالاترین از فریاد زدن ات در خیابان خیلی موثر تره. برای من امثال تو آبروی بالاترین هستند. نازک نارنجی نباش!
    farhadooo

  27. نیما جان، دوستان و کاربران بالاترین، منتظر پاسخ شما هستند. پای همین لینک در بالاترین:
    http://balatarin.com/permlink/2010/4/11/2009307

  28. سلام
    عزیزم تو بنویس که نوشتنت امید بخش دلهاست
    باید دریا دل باشی و آماده فحش شنیدن اگر هدف والاست چه غم

  29. Unfortunately maybe it’s true !

  30. دوست عزیز، از نویسنده آن نوشته های عمیق، پرشورو روشنگرانه که میخواست با نوشتن، افکار و نظریاتش محکی نیز بخورد این رفتاروعکس العمل بسیارعجیب است! فکر نمیکنی این رفتار یک جور نازکدلی و قهر کودکانه باشد؟ بیاد داشته باش که اگر تو ۹ ماه است که زندگی خود را وقف آزادی ایران کرده ای بسیاری از همرزمان تو همه عمر و زندگیشان را در این راه گذاشته و همه نوع توهین و فشار را از جانب هر گروه و دسته ای تحمل کرده اند! گر مرد رهی میان خون باید رفت!

  31. ابداً با این کناره گیری موافق نیستم، گر چه یک تصمیم شخصی است.
    اما در این اوضاع و احوال شاید بد نباشد خودت را لحظه ای جای همان هایی بگذاری که گاه به راحتی با نوشته ای بدانها تاخته ای! نمونه اش همین نوشته قبلی؛ سید محمد خاتمی!
    می بینی؟! راحت است بی آن که خود را جای دیگران بگذاریم، تیغ تیز طعنه برکشیدن.
    همان گونه که نوشته غیرمنصفانه قبلی تو را نقد کردم، بگذار این بار هم آن صفت ها که به تو داده اند را نقد کنم که بی شک منصفانه و عادلانه نیست.
    حال که قربانی بی انصافی شده ای، بیشتر نگران آن باش که قلمت منصفانه بگردد. خستیگی در کن و بازگرد.

  32. کم نیار دوست من. مقاومت کن. درست میشه ایشالله:(

  33. خوب هر جا میخواهی برو ولی سر ما رو نبر و بنویس تا شاد و سبز بمونی،الان یه 25 سالی هست که منو همه جوره منکرن با وجود اینکه بیشتر چیزائی که گفتم درست از آب در اومدن ولی از همه چی ساقطم کردن ولی شده حتی با یک نفس رفتم.خوده من روز 25 خرداد سال 1388 با وجود اینکه میدونستم استاندار تهران آدمی که به هر خفتی تن میده و حتما مردم رو به گلوله میبنده نه برای تظاهرات که برای کمک به مردمی که گلوله میخورن رفتم اما عظمت و همت جمعییت و صداقت انسانی ایشون منو برده.فکر نکنی از این حالات هر روز تکرار میشه تو سالهای قبل از انقلاب کسی فکر 26 دی و 20و21و22 بهمن رو نمیکرد که تا روز 2 خرداد سال 76 و تا روز 25 خرداد سال 88 اینا تکرار شد و ما انگار تو بهشت قدم میزدیم و همه جا «قالو سلاما» پر شده بود و ملائک تو خیابونا با مردم میخوندند.پس یادت باشه اینجوری به خودت سخت نگیر از این روزای غنیمتی خودم براش له له میزنم و خیلی کوتاهه این همونی که سارتر گفته «حاضرم عمرم رو بدم و یک ساعت عشق بگیرم» تو که ماشاالله داری تو این یک سال.

  34. harf bad age bet zadan………..mesle man ke nakoshtanet pas benevis taa raahe maa edaame peydaa kone…….doostdaaretaan neda

  35. نمیدونم چی‌ بگم ولی‌ به خداوندی خدا تو این مدت تصور می‌کردم یکی‌ هست که عاشقانه مردمشو دوست داره و صادقانه و بدون هیچ چشم داشتی از کسی‌ یا جایی‌ داره با همه وجود و احساسش برای آزادی تلاش میکنه و چقدر این آدم واسم عزیز بود چون دیده بودم بارها و بارها به خاطر وطنش و مردمش رو عقاید خودش پاگذاشت خیلی‌ سخته که الان بخوام فکر کنم همه اون فدکاریها و تلاش‌ها …. ولش کن نگم بهتره ولی‌ مطمئنم اینطوری نیست.
    هیچ چیز ویرانگرتر از این نیست كه متوجه شویم كسی كه به آن اعتماد داشته ایم عمری فریبمان داده است…

  36. معذرت می‌خوام اگه احساسی‌ بر خورد کردم منظوری نداشتم شاید حق با تو باشه ولی‌ رفتار خودت توقع یکی‌ مثل منو رو زیاد کرده :::::
    در طریقت رنجش خاطر نباشد می بیار
    هر کدورت را که بینی چون صفایی رفت رفت

    عشقبازی را تحمل باید ای دل پای دار
    گر ملالی بود بود و گر خطایی رفت رفت

    از سخن چینان ملالت‌ها پدید آمد ولی
    گر میان همنشینان ناسزایی رفت رفت

    عیب حافظ گو مکن واعظ که رفت از خانقاه
    پای آزادی چه بندی گر به جایی رفت رفت

بیان دیدگاه