در نظر سنجى بالاترين، چند بار مى‌شود شركت كرد؟

توسط sight

ضمن احترام به رجوع مديريت سايت بالاترين به آراى مخاطبين در بحث جنجالى نوع نقد اديان، اميدوارم اخلاق و مباني علم آمار نيز در نحوه نظر سنجي رعايت شود. متاسفانه به نظر مى‌رسد كه تعدد شركت در نظر سنجى توسط يك مخاطب مقدور است و اين روش منجر به حصول نادرست داده آمارى خواهد شد. چنانچه در طرح تروا نيز چنين نظر سنجي انجام گرديد و مطمئن نيستم كه نتيجه درست بوده باشد. منطق، اخلاق  و علم آمار حكم مى‌كند كه هر كس بتواند يكبار نظر خود را اعلام نمايد.

5 Responses to “در نظر سنجى بالاترين، چند بار مى‌شود شركت كرد؟”

  1. سایت عزیز، کاملا درست میگی‌ و فکر می‌کنم کسانی‌ که عضو نیستم هم می‌تونن رای بدن. یعنی‌ اصلا رو این آمار کنترل نیست. اگر از بالاترین بیرون بری، باز همین صفحه هست و میشه رای داد. من فکر کردم بعد از رای دادن اون صفحه دیگه نمیاد تا سؤ استفاده نشه ولی‌ درست نیست.

  2. من بررسی کردم
    اینطور به نظر میرسه
    ولی من در عرض 5 دقیقه 30 بار رای دادم و هر بار که چک کردم درصد بالا نمی رفت
    من از شروع تا حالا زیر نظر دارمش
    فقط می تونم بگم شبیه انتخابات فرمایشی خودمونه
    دو ساعت اول طبیعی بود ولی درصد گزینه شرط دار خیلی مصنوعی هی میره بالای 50 و برمیگرده پایین 50
    ما ایرانیها بیچاره تر از اونیم که بخواهیم یه آمار واقعی داشته باشیم

  3. تا جایی که من دیدم، فقط یه مرتبه میشه رای داد. تقریباً همه روشهایی که به عقلم میرسید رو هم امتحان کردم: با فیلللییتتر ششیییکککن وصل میشم، یعنی هر مرتبه که برنامه رو باز میکنم آی پی متفاوتی دارم. چند بار برنامه رو بستم و باز کردم و رای دادم. کوکی ها رو هم هر دفعه حذف کردم. توی روتر داخلی هم آی پی رو «ری نیو» کردم. دفعه اولی که رای دادم ازم تشکر کرد، اما دفعه های بعدی بهم این پیغام رو میده:
    Thank you, we have already counted your vote
    ظاهراً میذاره که رای بدی، اما بیشتر از یه دفعه حسابت نمیکنه. حالا چطوری میفهمه، اینو دیگه نمیدونم.
    یه چیز دیگه هم هست، خطاب به سیمای عزیز که نظرش رو قبل از من ارسال کرده. این سایت بالاترین یه تعدادی عضو داره که هیچ، اما فکر میکنم چندین و چند برابر تعداد اعضای خودش بازدیدکننده داره. مثل من که هیچکدوم از کسانی که میشناسم و میدونم که روزانه میرون سراغ بالاترین، عضو نیستن. اینم شانس ماست دیگه! حالا منظور شما رو از غیرقابل کنترل بودن متوجه نمیشم (یا شاید هم میشم، اما خودم رو میزنم به اون راه!) به نظر میرسه که نظرسنجی رو برای تمام کسانی که میان سراغ سایت گذاشتن.
    حالا عزیزان من، اگه میخواین این نظرسنجیه یه ریزه دیگه قابل کنترل بشه، من حاضرم فداکاری کنم و به دعوتنامه ای که میفرستین جواب مثبت بدم! بعله! 😉

  4. هر چند بار كه وقت داشته باشید یا اگه حوصله و سواد نوشتن یه اسكریپت ساده رو داشته باشید. دو نمونه روش آموزشی رو براتون می‌فرستم كه خودتون ببینید اینجور رای‌گیریها برای اینجور مسائل مهم معتبر نیست.

    http://www.hackerslane.com/2009/polldaddy-polls-unlimited-voting-exploit

    http://www.rustybrick.com/hacking-polldaddy—faking-the-votes-of-the-contest-poll.html

    بجای اون بهتر بود یه موضوع داغ با دو تاپیك توی خود بالاترین می‌زن كه فقط اعضا بتونن رای بدن كه بشه جلوی تقلب رو گرفت و كنترل كرد. یه تاپیك با موضوع نقد دین آری یا خیر و یه موضوع با حذف نقد دین و بودن آزادی بیان. اینجور هم دیندارها تكلیفشون مشخص بود و هم طرفداران دمكراسی. خوب اگه هر دو نظرسنجی به نفع نقد آزاد دین بود كه دیگه بالاترین بهانه‌ای برای كارهای حذفی خودش نخواهد داشت.
    البته نكته مهم اینجاست كه افرادی كه این چند وقته حذف فله‌ای شدن هم برگردن كه امكان رای دادن داشته باشن.

    درضمن یه نكته بسیار مهم توی این نظرخواهی معلوم نیست و اون هم وضعیت IPهای ایران هست. چون سایت polldaddy در ایران فیلتر هست اگه IP ایران در رای‌گیری شركت داشته باشه یعنی این مامورین دولتی بودن كه تونستن رای بدن و این رای مطمئناً یه رای درست و حقیقی نیست. خوب بود می‌شد كاری كرد كه رای‌هایی كه از ایران بطور مستقیم داده شده هم حذف بشن.

Trackbacks

پاسخی بگذارید

