من هم عصر مهندس موسوی هستم و از معاصرین امیرکبیر و دکتر مصدق پوزش می خواهم

توسط sight

همواره با مرور تاریخ به هم عصران امیر کبیر و دکتر مصدق لعن و نفرین می فرستادم که این چه ملتی بوده اند که  بر حمایت از آنانی که در راه ملت خدمات بسیار کردند و به دلیل مقاومت در کنار ملت، به دست حاکمان زمان مورد حمله قرار گرفتند، هیچ نکرده اند.

همواره به خود می گفتم ملتی بی انگیزه و بدون هدف بوده اند و قدر ناشناس. مگر می شود هم عصر امیر کبیر باشی و ببینی که آن مرد در برابر نظام قدرت ایستاد تا خدمتی به تو کند و بعد از آنکه رگ او را شکافتند و او را کشتند، تو سکوت کنی و سالها پابرجا بماند بساط ظلم و بی داد. مگر می شود در فضایی که دکتر مصدق می زیسته زندگی کنی و او را به جرم همراهی ملت محاکمه کنند، تبعید کنند و در تنهایی و خلوت بمیرد و تو بتوانی به حیات گیاهیت ادامه دهی.

همواره به معصرین نخبه گانی که کشته شدند لعنت فرستادم.

امروز از همه آنان پوزش می خواهم. ما ملتی نخبه کشیم. ما ملتی قدر ناشناسیم و من یکی از آحاد این ملتم. مردی به میدان آمد و هشدار داد که دروغ و فریب و خیانت در راس قدرت است و خواست در کنار ما باشد. به او رای دادیم و رایمان را دزدیدند. به میدان آمدیم و او را خواستیم تا کنارمان باشد. کنار ما بودن یعنی خطر کردن. یعنی پس زدن همه آنچه دارد. یعنی رودرروی ارکان قدرت ایستادن. خودمان از او دعوت کردیم و او متواضعانه چون همراهی در کنارمان ایستاد. صدایمان را کلفت کردیم که اگر دست به او بزنید چنین می کنیم و چنان و بسیار لاف و گزاف دیگر.

او امروز بیش از سیصد روز است در محاق است و حبس و بند. نامش را هر از گاهی می بریم به احترام و دیگر هیچ. ما ملتی نخبه کش هستیم و من یکی از آحاد همین ملت.

از صمیم قلب از هم عصران امیر کبیر و دکتر مصدق پوزش می خواهم. من با وجود سپهر ارتباطات جمعی امروز ، از شما مقصر ترم.

2 دیدگاه to “من هم عصر مهندس موسوی هستم و از معاصرین امیرکبیر و دکتر مصدق پوزش می خواهم”

  1. کشور من هفتاد میلیون مشکل دارد. اولی من هستم. ما ایرانیان دزد و ریا کار و تزویر گر شایسته همین بی سر و پایان هستیم که بر گرده خویش نهاده ایم.خود کرده را تدبیر نیست. خلایق هر چه لایق.

  2. مقایسه شما بین مرحوم دکتر مصدق و آدمکشان خط امامی مثل موسوی از اساس قیاسی مع الفارق است و نامی جز توهین به خاطره ان مردان بزرگ نیست. رای گیری جمهوری اسلامی هم چیزی جز رقابت بین سگ زرد و شغال برای بوسیدن دست ولی فقیه است و صرف شرکت در چنین انتخاباتی توهین به انسان و مقام و حقوق شامخ شهروندان است. چه رسد به اینکه چنین آرایی را بخواهیم جدی هم بگیریم و جانب یکی از عمله های ظلم را هم بگیریم که برای رسیدن به جایگاه دستبوسی دیکتاتور، انهم با آرا ملت بیشتر له له میزند.

پاسخی بگذارید

